beauty blog

gallery/img_3242

Rytų Europos makiažo tendencijos

gallery/krakoziabra

Autorė, grožio apžvalgininkė Olga Bladžiuvienė

Visi darbai sudėlioti, skubūs reikalai sutvarkyti, pagaliau turiu laiko pasidalinti su Jumis Sankt-Peterburge vykusio grožio festivalio "Nevskije Berega" įspūdžiais, o tiksliau – kokios gi tendencijos vyrauja Rytų grožio rinkoje, kuo jos skiriasi nuo mūsų, aktualios priemonės bei technikos. Norėtųsi pabrėžti, jog šios tendencijos taipogi atsispindi visų Rytų Europos meistrų darbuose bei Master-class seminaruose (kaip pavyzdį galima būtų paminėti neseniai vykusį Matildos Inozemtsevos Master-Class, kuriame dalyvavau Vilniuje).


Kaip minėjau, visas tendencijas, kurias paminėsiu šiame straipsnyje, nesunku pastebėti visų to regiono meistrų darbuose – ir tuo jau prasideda mūsų skirtumai. Bent jau Lietuvoje, ypač paskutiniu metu, yra pastebima darbų atlikimo įvairovė, meistrai stengiasi atrasti savo stilių, bandydami vis naujas technikas, tuo tarpu Rytų Europoje vadovaujamasi pagrinde mada, ko pasėkoje visi naudoja tas pačias technikas bei tekstūras.
 

Taigi, kokios tendencijos dabar karaliauja Rytų Europos vizažo rinkoje?


1.    Viena pagrindinių iškart pastebimų detalių – antakiai, kurie lieka antram plane. Stengiamasi atsisakyti itin grafiškų, „nupieštų“ antakių, jie nėra ryškinami su maskuojamosios priemonės pagalba, o atvirkščiai – linijos yra „išplautos“ ir maksimaliai išretušuotos. Tačiau, spėjama, jog apie 2020-uosius metus bus madingi itin ploni antakiai. Be abejo, tokia tendencija vargu ar atkeliaus ir į komercinius darbus, tai bus daugiau podiumui skirtas įvaizdis.

 

2.    A must visų Rytų meistrų darbuose – spalvos, ir kuo jų daugiau tuo geriau. Net ir komerciniai makiažai ten yra gana spalvingi ir net iš tolo neprimena mūsų standartinių, ruda (ir juoda) spalva  apsiribojančių darbų. Šnekant apie populiariausias spalvas, galima pažymėti mėlyną, violetinę, žalią, auksinę ir įvairiausius šių spalvų derinius.


3.    Kur gi vieta tradicinei rudai spalvai? Kalbant apie voko šešėliavimą, ruda yra naudojama tik kaip pagalbinė spalva, kaip pereinamoji iš odos atspalvio į ryškią spalvą. Net ir „greiti“ komerciniai makiažai ten yra atliekami vengiant šios spalvos akcentų.
 

6.    Tendencija, kuri būdinga ir mūsų kraštui – intensyvus odos švytėjimas. Šiam efektui išgauti yra naudojamos visos įmanomos priemonės: įvairiausių atspalvių bei tekstūrų hailaiteriai, birūs intensyvaus blizgesio pigmentai, klijuojami smulkūs blizgučiai. Prieš ir po makiažo pagrindo yra aplikuojamas skysto hailaiterio dosnus kiekis.


7.    Nesunku padaryti išvadą, jog neapsunkintos, lengvos odos įspūdis – būtinybė rytų Europos įvaizdžiui. Šiam efektui pasiekti yra naudojami itin lengvi makiažo pagrindai, jokių vandeniui atsparių tekstūrų! Probleminės vietos yra maskuojamos spalvos korekcijos pagalba, vengiant sunkių kreminių maskuoklių. 


8.    Itin svarbi makiažo dalis, kurią pabrėžia daugelis to krašto meistrų – odos paruošimas. Ir tai ne tik mums įprastas drėkinimas (kurį pas mus atlieka tikrai ne visi meistrai), bet ir odos šveitimas specialiais švelniais rūgštiniais pilingais bei vėliau naudojamas raminantis serumas. Šis ritualas yra atpalaiduojantis, maloniai nuteikiantis klientą, leidžiantis pasijusti lyg jis lankytųsi SPA salone.


9.    Skaistalai, daug skaistalų. Būtinai kreminiai, būtinai užimantys nemažą plotą ir būtinai dubliuoti sausa analogiška švytinčia priemone. Vėl gi, dar vienas veido „lengvumo“ elementas, suteikiantis natūralumo bei šviežumo įspūdį. Atspalviai gaivūs, neintensyvus.


10.    Neaktualus tampa ir kontūravimas arba, kitaip, veido modeliavimas. Tai jokiu būdu nereiškia, kad jis išvis yra eliminuojamas, tačiau jis yra atliekamas labai švelniai, nenaudojant jokių ryškių produktų bei grafiškų sprendimų. Veido reljefą yra stengiamasi labiau pabrėžti šviesą atspindinčių, o ne šviesą sugeriančių priemonių pagalba.


11.    Na ir, galiausiai, lūpos. Jos būtinai yra žvilgios, putlios. Labai retai yra naudojamos vien matinės tekstūros; jei lūpos yra padengtos tankia ryškia priemone, ant viršaus būtinai bus dedami žvilgūs žėrintys akcentai, kurie išgaunami aukščiau minėtų pigmentų pagalba. Ir čia yra pastebima tendencija vengianti grafiškų linijų – lūpų kontūras yra išretušuojamas ir jos įgauna nubučiuotų lūpų įspūdį. 

4.    Be abejo, vis dar karaliauja blizgios, švytinčios bei perlinės faktūros. Matiniai įvaizdžiai yra reti ir sulaukia mažai susidomėjimo. Darbuose yra gausiai naudojami taip vadinami pigmentai, kurie yra žėrintys arba keičiantys spalvas (turintys savyje du ir daugiau atspalvių) ir presuoti itin žvilgūs „foliniai“ šešėliai.


5.    Vienas didžiausių skirtumų darbų atlikimo technikose yra tekstūrų naudojimas. Pas mus yra įprasta daugiau naudoti sausas tekstūras, ypač jei kalba eina apie šešėlius, skaistalus, veido modeliavimą. Rytų Europa išgyvena kreminių tekstūrų renesansą: šešėliai, skaistalai, kontūravimas, hailaiteris – viskas, kas gali būti kreminės konsistencijos bus panaudota darbe.
 

gallery/img_7739
gallery/kozman2

MUA - Marija Kozman (Moldova)

gallery/tarakan2

MUA - Liudmila Tarakanova (Rusija) 

gallery/inozem
gallery/inozem2

MUA - Matilda Inozemceva (Ukraina)

Taigi, tokios būtų pagrindinės išsiskiriančios bei daugelio meistrų darbuose besikartojančios tendencijos. Darant išvadą, galima išskirti šiuos punktus:
•    Jokių griežtų linijų;
•    Daug ryškių spalvų;
•    Odos skaistumas bei lengvumas;
•    Spindesys, blizgesys bei žvilgesys.

gallery/received_1061112700728039
gallery/received_592257511176860

MUA - Olia Bladžiuvienė

Visos šios technikos bei tekstūros yra tikras džiaugsmas vizažo mylėtojui, nes leidžia neriboti fantazijos bei eksperimentuoti. Tačiau, verta pripažinti, jog taip vadinamiems komerciniams makiažams, kurių dažnas vizažistas turi daugiausiai, šie instrumentai nėra itin lengvai pritaikomi: dauguma klientų yra konservatyvūs, mėgstantys pastovumą bei paprastumą. O ir laiko tokie kreatyvūs makiažai užima žymiai daugiau už standartinę valandą su trupučiu. Tačiau nepamirškime, mieli kolegos, būtent tokie darbai ir yra mūsų meistriškumo bei gabumų rodiklis. O vėliau, gal ir klientai užsinorės labiau išskirtinių bei akį traukiančių įvaizdžių :)


Šįkart tiek, būtinai sekite mus socialiniuose tinkluose, kad pirmi sužinotumėte visas naujienas bei įdomybes.

 Beauty Business Studijos vadovė Tatjana Vasičkina ir vizažistė Olia Bladžiuvienė festivalyje "Nevskije Berega"

gallery/vv logotipas spalvotas be fono (21
gallery/najda

MUA - Natalja Najda (Ukraina)